Laat je tekst altijd nakijken
Wanneer jij je eigen teksten leest, weet jij al wat je geschreven hebt. Je ziet hierdoor gemakkelijk je eigen fouten over het hoofd. Hier kun je niets aan doen.
Herkenbaar voor jou?
- Je blog heb je snel geschreven vanwege een deadline. Deze blog heb je online staan en er staan nog taalfouten in.
- Je hebt je nieuwsbrief, e-book of online training geschreven en hiervoor je eigen kennis gebruikt. Wanneer je de tekst opnieuw leest, kom je nog steeds kromme zinnen en taalfouten tegen.
Taalfouten komen onprofessioneel over waardoor een klant een negatief oordeel kan vormen over jouw tekst. Het gevolg is dat een klant je minder deskundig vindt of afgeleid raakt. Een tekst met fouten kan er ook voor zorgen dat de tekst moeilijk leesbaar is.
Een goede tekst moet overtuigen. Het verhaal rondom de boodschap moet pakkend en interessant zijn. Een investering in het laten controleren en corrigeren van jouw tekst, verdient zichzelf al snel terug.
Tijdens het redigeren van jouw tekst zorg ik voor;
- een prettig leesbare tekst;
- het aanpassen van grammatica-, taal- en spelfouten;
- een goede opbouw en stijl;
- betere interpunctie;
- het aanpassen van inconsistenties en opmaakfouten.
"Claudia heeft voor mij mijn website teksten aan een kritische blik onderworpen. Nu heb ik zelf een achtergrond als redacteur dus dacht daar goed weg mee te komen. Opvallend hoeveel 'foutjes' zij nog uit de tekst wist te halen. Daar ben je zelf dan toch een beetje blind voor. Ook koppelingen die niet werken speurt zij op. Heel blij met haar scherpe blik. Ze helpt je in no time om de puntjes op de i te zetten voor je website."
"Claudia heeft mijn website op spel-, schrijf- en stijlfouten gecorrigeerd. Ze communiceert vlot en is erg duidelijk in wat ze doet en gaat doen. Ze gaf precies aan op welke pagina, in welke kop en in welke zin ik het een en ander moest aanpassen. Ook heeft ze naar linkbuilding gekeken, het bleek dat een link niet juist was ingegeven. Ik ben dankbaar dat het haar is opgevallen zodat de links op mijn website weer kloppen. Het bestand met tips en aanpassingen was ook nog eens mooi vormgegeven wat teksten corrigeren en aanpassen zelfs leuk maakt om te doen. Tot slot gaf ze tips: ‘wellicht kun je het beter zo verwoorden’ – met een voorbeeldzin tot: ‘je spreekt in de ene zin de mensen aan met jij, in de andere jullie’ en zelfs dubbele woorden wist ze te vinden. Hele handige tips en heel fijn dat iemand even een andere blik heeft op mijn website. Ik vind zulke nauwkeurigheid en oplettendheid heel erg belangrijk. Claudia, ontzettend bedankt!"